Ons aanbod
Veelzijdige programma’s voor maximale ontwikkeling
De nieuwe klas biedt een breed scala aan activiteiten die de ontwikkeling van het kind centraal stellen. Ons aanbod omvat naschoolse activiteiten, verlengde schooldagen, bijles, tussenschoolse opvang, plusklassen en zomerscholen. Elk van deze programma's is zorgvuldig ontworpen en gebaseerd op actuele onderwijskundige theorieën om de cognitieve, sociale en emotionele groei van kinderen te bevorderen.
Naschoolse activiteiten
Ontwikkeling door creativiteit en plezier
Deze activiteiten zijn gericht op het versterken van sociale vaardigheden en het bevorderen van creativiteit en zelfexpressie. Volgens Gardner's theorie van meervoudige intelligentie ondersteunen diverse activiteiten de ontwikkeling van verschillende soorten intelligenties, zoals muzikaal, ruimtelijk en interpersoonlijk.
Tussenschoolse opvang
Veiligheid en ontspanning tijdens de pauze
Tijdens de tussenschoolse opvang creëren we een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen kunnen ontspannen en sociaal interactief kunnen zijn. Dit draagt bij aan hun algehele welzijn en sociale vaardigheden.
Bijles
Gericht op het wegwerken van leerachterstanden.
Onze bijlessen zijn afgestemd op de individuele behoeften van elk kind, waardoor we maatwerk kunnen bieden dat aansluit bij hun specifieke leerdoelen. Volgens Vygotsky's Zone van Naaste Ontwikkeling is gepersonaliseerde ondersteuning cruciaal om leerlingen te helpen hun potentieel te bereiken.
Plusklas
Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben.
In de plusklas richten we ons op de behoeften van hoogbegaafde leerlingen, door hen uitdagende en verrijkende leeractiviteiten aan te bieden. Renzulli’s Drie-Ringen Model onderstreept het belang van het bieden van uitdagende taken die aansluiten bij de interesses en capaciteiten van deze leerlingen.
Zomerschool
Inspirerende leermogelijkheden buiten het reguliere schooljaar.
Onze zomerschool biedt een speelse en educatieve omgeving waar kinderen door middel van spel en projectgebaseerd leren hun kennis en vaardigheden verder kunnen ontwikkelen. Dit sluit aan bij Piaget's theorie van cognitieve ontwikkeling, die het belang van spel in het leerproces benadrukt.







